Medio september stuurt de belastingdienst een brief aan ondernemers die minimaal 1 jaar geen btw aan de belastingdienst hebben afgedragen of in aftrek hebben gebracht. Hebt u klanten die een dergelijke brief hebben ontvangen en zijn zij niet gestopt als btw-ondernemer, dan is het van belang dat de belastingdienst hierover vóór 10 oktober 2017 wordt geïnformeerd.

Na minimaal 1 jaar lang nihilaangiften te hebben ontvangen, gaat de belastingdienst ervan uit dat de onderneming is gestopt.

Niet gestopt

Is de klant niet gestopt met zijn (btw-)onderneming? Dan moet u of uw klant voor 10 oktober een brief sturen met daarin de volgende gegevens:

  • Het btw=nummer
  • Waarom minimaal 1 jaar lang nihilaangiften zijn gedaan
  • Een telefoonnummer dat tijdens kantooruren bereikbaar is.

Maakt uw klant gebruik van een regeling, zoals de landbouwregeling of een ontheffing van administratieve verplichtingen? Of heeft uw klant recht op een vrijstelling? Zet dan in de brief om welke regeling of vrijstelling het gaat.

Adres

Stuur de brief naar:
Belastingdienst/Nihilaangiften
Postbus 2762
6401 DG Heerlen

Na ontvangst van de brief neemt de belastingdienst schriftelijk of telefonisch contact op.

Geen brief

De belastingdienst trekt het btw-nummer in als voor 10 oktober a.s. geen brief is ontvangen.