Digitale ondertekening kan heel veel tijdbesparing opleveren

Wij komen de laatste tijd bij veel kantoren die bezig zijn met het in gebruik nemen van digitale ondertekeningsoplossingen. We merken dat, wanneer dit goed doordacht gebeurt, dit tegen relatief lage kosten een enorme tijdbesparing kan opleveren. Het is hierbij van belang goed na te denken over de wijze waarop de documentstromen lopen en waar deze kunnen worden gekoppeld aan de ondertekeningservice.

We merken echter dat er ook nog veel kantoren zijn die hier nog helemaal niet mee bezig zijn.
Om deze kantoren te helpen hebben wij een Quick-Scan ontwikkeld om de documentstromen te verbinden aan het applicatielandschap en in kaart te brengen waar de meest efficiënte manier van integreren met ondertekeningservices ligt.

Bij documentstromen moet worden gedacht aan:

  • Opdrachtbevestigingen
  • Correspondentie
  • Overeenkomsten
  • Jaarrekening (met aanbiedingsbrieven, LOR etc.)
  • Aanbiedingsbrieven bij of met aangiftes
  • Machtigingen
  • Verwerkingsovereenkomsten
  • Geheimhoudingsverklaringen

Bent u geïnteresseerd en wilt u hierover meer weten, vraag dan informatie op bij een van onze consultants (Arjan Gelderblom, Martijn Kriek, Marijke Stokvis of Henk Aardoom)