Accountantskantoren worden vooral bevolkt door (assistent-)accountants en fiscaal georiënteerde medewerkers. En soms is/zijn er ook nog een of een paar ict’ers. Ict’ers die ervoor zorgen dat de interne ict naar behoren functioneert. Zouden ict’ers op accountantskantoren zich eenzaam voelen?

Ict’ers hebben doorgaans in ieder geval de behoefte om met ‘gelijkgezinden’ te sparren over allerlei ict-zaken. Immers, kantoren lopen tegen dezelfde problemen aan. Waarom moet elk kantoor zelf het wiel uitvinden? Het is nuttig en zinvol om opgedane ervaringen met elkaar te delen. Of de vraag te stellen: hoe hebben jullie dit of dat opgepakt?

Daarvoor organiseren en faciliteren wij al meer dan 15 jaar een zgn. ict-kantorenoverleg. Een overleg voor ict’ers en vennoten met ict in hun portefeuille.

Het overleg vindt vier keer per jaar plaats en duurt van 14.30 tot 18.00 uur met aansluitend een diner (voor de informele contacten). Onderwerpen die het afgelopen jaar aan bod kwamen:

  • Hoe ziet de toekomstige werkplek eruit?
  • Recente ontwikkelingen bij softwareleveranciers.
  • Ervaringen met AVG, SBR Assurance.
  • Ervaringen met Unit4 PSA Suite.
  • Kosten Loket.nl vs Nmbrs.
  • Welke ict-projecten zijn er onderhanden bij de deelnemers?

Hebt u belangstelling voor deelname aan dit overleg? Neem dan contact op met Arjan Gelderblom (a.gelderblom@fullfinance.nl).